Sunday , 15/09/19
Home / Χωρίς κατηγορία / Δύο sold out σεμινάρια ηχητικού σχεδιασμού στη Θεσσαλονίκη

Δύο sold out σεμινάρια ηχητικού σχεδιασμού στη Θεσσαλονίκη

 

Η υπόσχεσή μας στη Κατερίνα Βάμβα πριν λίγους μήνες για σεμινάριο στη πόλη μας πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία καθώς οι δηλώσεις συμμετοχής και για τις δύο μέρες καλύφθηκαν μέσα σε λίγες μέρες και δυστυχώς κάποιοι αναγκαστικά θα το παρακολουθήσουν μια άλλη φορά, δείχνοντας μας ότι ούτε οι αργίες του Πάσχα ούτε η Πρωτομαγιά στάθηκαν εμπόδιο στην επιμόρφωση ..

 

Τη Δευτέρα 28 Απριλίου στις 11.00 μ.μ, μας υποδέχτηκε ο τεχνικός του χώρου Παύλος Γαβριηλίδης στο θέατρο της οδού Χηλής και πέσαμε με τα μούτρα στην προετοιμασία της επόμενης μέρας, μιας και τα χρονικά περιθώρια ήταν πολύ στενά και έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι όλα θα πάνε καλά. (Mic/line check, πρόβα) Το set-up ολοκληρώθηκε στις 2:00 τα ξημερώματα και όλα ήταν έτοιμα. Λίγες ώρες ξεκούρασης και ξεκινάμε.

 

Ο επαγγελματίας έχει απαιτήσεις και υποχρεώσεις.

Κατ’αρχήν είναι απαραίτητη η αγάπη για το αντικείμενο ενασχόλησης, χρειάζεται σκληρή προετοιμασία για να αποφεύγονται τα λάθη, απαιτείται συνεχής εκπαίδευση και αυτο-βελτίωση προκειμένου να θεμελιωθούν σωστά γερές βάσεις. Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη των επαγγελματιών είναι η συνταγή της επιτυχίας, τονίζει η Κατερίνα. Κάθε ένας τη δουλειά του και όχι ένας για όλα. Στην Αγγλία οι παραγωγές έχουν μεγάλες απαιτήσεις, στην Ελλάδα είναι ακόμη παρθένα η αγορά και μπορεί εξ’ αρχής να μπουν κανόνες με  διαχωρισμό της δουλειάς του καθενός. Ο ηχολήπτης της παράστασης, ο τεχνικός για την τοποθέτηση των μικροφώνων, ο βοηθός (ειδικευόμενος), που ο καθένας μεταδίδει την εμπειρία του με τη σειρά στον επόμενο αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί στον καταμερισμό της δουλειάς.

Ενημερωμένοι πάντα με όλες τις πληροφορίες σχετικά με προμηθευτές και προϊόντα , συνεχή αναζήτηση για πρόσβαση σε πηγές και τα κατάλληλα εργαλεία. Υπάρχει τόση πολλή πληροφορία στο διαδίκτυο, ανέφερε χαρακτηριστικά, που η αξιοποίησή της  μόνο όφελος μπορεί να προσφέρει στους θεατρικούς ηχητικούς σχεδιαστές. 

 

 

Ανάλυση θεατρικού κειμένου: Το κείμενο είναι εκείνο που μας τροφοδοτεί με όλα τα στοιχεία που χρειαζόμαστε για να δημιουργήσουμε το ηχητικό μας περιβάλλον σε συνεργασία πάντοτε με το σκηνοθέτη. Σημαντικά ήταν τα tips and tricks που μας έδωσε η Κατερίνα 

 

Που, πως και γιατί τοποθετούνται τα μικρόφωνα στη σκηνή και στους ηθοποιούς και πως γίνεται αυτό προκειμένου να μην είναι ορατά από τους θεατές εξήγησε αναλυτικά μεταφέροντας στους υποψήφιους σχεδιαστές ήχου την εμπειρία αρκετών χρόνων στο αντικείμενο. Που και πως βρίσκουμε τα κατάλληλα μικρο-αξεσουάρ που θα βοηθήσουν να κάνουμε τη διαφορά.

Πως γίνεται η επιλογή του ηχητικού συστήματος, μέτρηση συστήματος, Matrix και αξιοποίηση του Hass effect είναι κάποια από τα εργαλεία για τη σωστή ηχητική απεικόνιση της σκηνής για να έχει την αίσθηση ο θεατής της θέσης της πηγής από σκηνής. Ψηφιακά μετρητικά για χρήση delay και μέτρηση ηχητικού συστήματος διασφαλίζουν το αποτέλεσμα.

 

Q-Lab: Το απαραίτητο εργαλείο του ηχητικού σχεδιαστή . Οι δυνατότητες του και τα εργαλεία που προσφέρει κάνουν τον επαγγελματία να ξεχωρίζει. Οι βιβλιοθήκες ήχων. Πως δημιουργούνται και που βρίσκουμε έτοιμα sound effects για να είμαστε πάντα ενημερωμένοι.

 

 

 

Digico T- Software: Το εξειδικευμένο πρόγραμμα της γνωστής Βρετανικής εταιρίας, σχεδιασμένο από Sound designer παρέχει όλα τα χρήσιμα εργαλεία και τις δυνατότητες που δεν παρέχουν οι υπόλοιπες κονσόλες της αγοράς, δίχως αυτό να σημαίνει ότι τη δουλειά μας δεν μπορούμε να την κάνουμε και με οποιαδήποτε άλλη κονσόλα, ψηφιακή ή αναλογική.

 

 

 

Ear training and mixing: Πως εξασκούμε την ακοή μας για να μπορούμε πάντα να αντιλαμβανόμαστε σε ποιά συχνοτική περιοχή υπάρχει πρόβλημα, τεχνικές, software ear training και on-line διαδικτυακά εργαλεία και Line by line mixing.

 

 

Συμπεράσματα: Το πρώτο και το σημαντικότερο όλων ήταν το μάθημα επαγγελματισμού και συνέπειας που πήραμε από την Κατερίνα. Παράδειγμα προς μίμηση και πρότυπο επαγγελματία μας έδειξε το δρόμο για την επιτυχία Ένα είναι σίγουρο. Οι οχτώ ώρες του σεμιναρίου που τη μία μέρα γίνανε δέκα και την άλλη εννέα δεν ήταν αρκετές για να καλύψουμε πλήρως όλη τη θεματολογία. Όσοι παρακολούθησαν το σεμινάριο αυτές τις δύο ημέρες εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για το περιεχόμενο και η Κατερίνα τους προσκάλεσε να παρακολουθήσουν δωρεάν το επόμενο σεμινάριο που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα την επόμενη φορά.

Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα κ. Βάμβα

Μιχάλης Σπανός

About Μιχάλης Σπανός

Check Also

Συλλογή Ανακυκλώσιμου Αναλογικού Εξοπλισμού

Για εκπαιδευτικούς σκοπούς και ανακύκλωση κατεστραμμένων υλικών. Μια προσπάθεια συλλογής αναλογικού εξοπλισμού σε αχρηστία, για …