Home / Χωρίς κατηγορία / 3η Ημερίδα Σπουδών Ήχου

3η Ημερίδα Σπουδών Ήχου

Συνεπείς ακόμη μια χρονιά στην ελεύθερη διακίνηση της γνώσης και της πληροφορίας, διοργανώνουμε την 3η Ημερίδα Σπουδών Ήχου με προσκεκλημένους εισηγητές  που με τη γνώση τους μπορούν να εμπνεύσουν και να προσφέρουν νέες προτάσεις και κατευθύνσεις στους νέους ηχολήπτες, σε ένα επάγγελμα που πλήττεται από την περίοδο της κρίσης μέχρι και σήμερα.

 

Σκοπός της ημερίδας είναι να θεμελιώσουμε γέφυρες συνεργασίας με τους καταρτιζόμενους τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και την αγορά εργασίας, στοχεύοντας στην εξειδικευμένη γνώση, μέσα από την έγκυρη πληροφόρηση και την ενημέρωση για καλύτερες παροχές υπηρεσιών στο χώρο της ψυχαγωγίας και της μουσικής.

Η ημερίδα απευθύνεται  σε καταρτιζόμενους σπουδαστές των τμημάτων ηχοληψίας, των ΙΕΚ, σε φοιτητές μουσικών πανεπιστημίων και σχολών, σε νέους επαγγελματίες του ήχου  αλλά και σε επαγγελματίες  μουσικούς και τεχνικούς που ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

 

 

 

Οι  εισηγητές  της φετινής ημερίδας

 

1. Φάνης Μαραγκός

Master of Sience (MSc) στη Μουσική Τεχνολογία, Μηχανικός Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής
Μηχανικός Ήχου – Ηχολήπτης, Εντεταλμένος Εργαστηριακός Συνεργάτης στο Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων (νυν Τμήμα Εθνομουσικολογίας) στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, διδάσκοντας μαθήματα (Θεωρίες και Εργαστήρια) στον Τομέα Τεχνολογίας του Ήχου (Τεχνικές Ηχογράφησης, Ηχητική Κάλυψη Εκδηλώσεων, Μεταπαραγωγή και
Mastering, κλπ). Ταυτόχρονα, εκπονεί τη διδακτορική διατριβή του που αφορά στη «Μελέτη και Αποτύπωση του Ηχητικού
Περιβάλλοντος μέσα από από την Ανάπτυξη Υλικών Διατάξεων και Τεχνικών Πολυκαναλικής Ηχογράφησης
Πεδίου»,

Εισήγηση: ” Ακουστική Οικολογία – Τεχνικές Ηχογράφησης Ηχοτοπίων “

Η εισήγηση έχει ως σκοπό να εισαγάγει τους σπουδαστές στο φιλοσοφικό πλαίσιο και στις βασικές αρχές της Ακουστικής Οικολογίας. Αναφέρεται στις ερευνητικές προσπάθειες που έχουν πραγματοποιηθεί στον ελλαδικό χώρο τα τελευταία χρόνια. Επικεντρώνεται στις μεθόδους καταγραφής και τις τεχνικές ηχογράφησης ενός ηχοτοπίου με ανάλυση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων τους, μέσω ακρόασης ποικίλων παραδειγμάτων διαφορετικών ηχοτοπίων.

 

 

2. Δημήτρης Αδάμ

Όσα και να χωρέσουν σε άνα άρθρο για τον Δημήτρη Αδάμ είναι λίγα για να περιγράψουν τις δεξιότητες του ανθρώπου που είναι ταγμένος στη μουσική τεχνολογία. Μαθηματικός, και μουσικός, με πτυχία αντίστιξης, αρμονίας, φούγκας, ενοργάνωσης, και με συνεχιζόμενη  κατάρτιση έως και σήμερα  γύρω από την επιστήμη του ήχου και της μουσικής τεχνολογίας, τον εντάσσουν στους σύγχρονους MIDI Guru. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του DimAdam.

Εισήγηση: ” Τεχνολογίες live performance – MIDI και OSC”

Η εισήγηση έχει ως σκοπό να  καταδείξει τις δυνατότητες χρήσης του πρωτοκόλλου MIDI, πέρα από την  συνήθη χρήση απλά με ένα DAW για την αναπαραγωγή/ εγγραφή μουσικών οργάνων δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους νέους μουσικοτεχνολόγους να αναπτύξουν  και άλλες δεξιότητες αυτού του μοναδικού σε αξία πρωτοκόλλου.

 

 

3. Γιώργος Πεντζίκης

Η ιστορία της μουσικής παραγωγής της Θεσσαλονίκης  από τον Νίκο Παπάζογλου  και το Διονύση Σαββόπουλο μέχρι τους V.I.C

Τη δεκαετία του ‘70, ο Γιώργος Πεντζίκης βρέθηκε στην Ιταλία, όπου έπαιξε, συνέθεσε, ενορχήστρωσε και ηχογράφησε μια πλειάδα Ιταλών καλλιτεχνών όπως Patti Bravo, Toni Exposito, Orietta Bart, Riccardo Coccente κ.ά. Τη δεκαετία του ’80 επιστρέφοντας στην Ελλάδα συστήσανε με τον Νίκο Παπάζογλου την “Ταχεία Θεσσαλονίκης”.
Από το 1985 μέχρι το 1989 διατηρούσε στούντιο ηχογραφήσεων στην Α. Τούμπα, την Μονοκατοικία όπου μεταξύ άλλων δημιούργησε τον πρώτο δίσκο της Ελένης Τσαλιγοπούλου, καθώς και δουλειές rock συγκροτημάτων της εποχής και λαϊκών τραγουδιστών όπως Β. Καρράς, Ζ. Μελάς κ.ά.
Από το 1992 έως και σήμερα διατηρεί το στούντιο ηχογραφήσεων “Magnanimous” στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου έχει ηχογραφήσει ή παράγει μεγάλο μέρος των σύγχρονων ελλήνων καλλιτεχνών, όπως οι: Δ. Σαββόπουλος, Γ. Νταλάρας, Σ. Μάλαμας, Θ. Παπακωνσταντίνου, Μπλε, Καλομοίρα, Δ. Μπασλάμ, Το Χωρό Ηδύμελον.
Το 2006 ίδρυσε τη δισκογραφική εταιρεία “Melissa Music”.
Από το 2002 διδάσκει σε απόφοιτους του Τ.Ε.Ι. Ρεθύμνου κατά την πρακτική τους εξάσκηση στο στούντιο “Magnanimous”

Εισήγηση: ” Μουσική παραγωγή στη Θεσσαλονίκη τις δεκαετίες ’80 -’90 “

Σκοπός της εισήγησης είναι να γνωρίσουμε και να ακούσουμε από έναν έμπειρο παραγωγό τον τρόπο και τα μέσα που χρησιμοποιούσαν για να πραγματοποιιήσουν τις δισκογραφικές παραγωγές τη χρυσή εποχή του αναλογικού ήχου και της λυχνίας. μεταφέροντας το πνεύμα της Θεσσαλονίκης  τις δεκαετίες του ’80 και του ’90.

 

 

4. Υγεία της Ακοής

Ο Dr. Γιώργος Κυριαφίνης  Διευθυντής του τμήματος Κοχλιακών Εμφυτευμάτων της Α΄Πανεπιστημιακής Ω.Ρ.Λ κλινικής του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, ο  Dr. Αργύρης Κρομμύδας, με την διπλή του ιδιότητα  ως γιατρός Ω.Ρ.Λ και ως μουσικός και η ThessPro, θα αναφερθούν σε θέματα προστασίας της ακοής  και στο πρωτοποριακό πρόγραμμα  πρόληψης  ” Υγεία της  Ακοής για τους επαγγελματίες της Μουσικής και της Ψυχαγωγίας “.που προέκυψε τον Ιανουάριο του 2019 από τη συνεργασία της Α’ Ω.Ρ.Λ κλινικής με τη ThessPro.

Εισήγηση:  ” Αποτελέσματα  του Α’ Κύκλου  του προγράμματός  ” Υγεία της  Ακοής για τους επαγγελματίες της Μουσικής και της Ψυχαγωγίας “

Σκοπός της εισήγησης είναι η  ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών σε θέματα που αφορούν την Ακοή.

 

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί  στο Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας

 αίθουσα: ” Αλέξανδρος”

Εθν. Αμύνης 1 – Θεσσαλονίκη

Οι εγγραφές  και η προσέλευση θα ξεκινήσουν στις 3:30′. Η ημερίδα θα ξεκινήσει στις 4:00

Πληροφορίες: thessprokoisep@gmail.com

 

About Μιχάλης Σπανός

Check Also

Εξειδικευμένη Επιμόρφωση: Σεμινάριο Θεατρικού Ηχητικού Σχεδιασμού

Σεμινάριο-workshop διοργανώνεται από την ThessPro με θέμα το Θεατρικό Ηχητικό Σχεδιασμό στις 30 Απριλίου και …